lørdag den 27. august 2011

De første par dage...

Nu er det blevet lørdag og kl. er ca. 12.00 om formiddagen og jeg sidder i Virginia!

Min rejste begyndte natten mellem søndag og lørdag, hvor jeg stod op kl. 3.30, for at være i Kastrup Lufthavn omkring kl. 4.20.. Det var svært at sige farvel i lufthavnen til mor, far og farmor!  Det var en kæmpe rejse jeg skulle ud på med hele 3 mellemlandinger og en rejsetid på ca. 22 timer! København-Stockholm-Newark-Charlotte, NC-Lynchburg, VA
jeg var rigtig heldig for ingen af mine 4 første fly var forsinket overhovedet, så dem nåede jeg nemt!! Så nåede jeg til Charlotte, hvor jeg skulle flyve 19.22 (USA tid) - men sådan gik det ikke til.. Jeg så op på gaten, og der stod ikke længere Lynchburg! Flyet var forsinket og ville først flyve kl. 22.00.. det blev så rykket til kl. 22.20.. efter ca. timers ventetid kom jeg afsted med det mindste fy overhovedet!!! Der i Lynchburg op af rulletrapperne så jeg min søde værtsfamilie + min områderepræsentant, som stod med et fint skilt "Welcome Home Mie".. Det er en helt speciel følelse, når man ser sin værtsfamillie for allerførste gang! De er simpelthen såå søde, og jeg er rigtig glad for dem!
Tirsdag skulle jeg over min skole, for at lave mit skema, da det lige pludselig begyndte at ryste og larme under os!! Det viste sig at være et JORDSKÆLV! På min allerførste dag!! Når, men sådan ser mit skema ud:
1. semester:
Ecology
Photography
English
US history

2. semester
Drama
Algabra 2 (ændrer jeg måske til fransk)
Sports Medicin
World hisoty

Den første skoledag var MEGET forvirrende med et helt nyt system og andre regler.. På min skole er der dresscode, men det er ikke så slemt og alle skider på den - hahaha..
Der er åbenbart rigtig mange på skolen, som har fundet ud af, at jeg har spillet golf og skal spille soccer - jeg ved ikke helt hvordan! hahaah....

Men jeg har det rigtig godt, og jeg er ved at vænne mig til tiden!! Jeg håber, at I har det godt!!
(billeder kommer snart)

Over and out
Mie



onsdag den 17. august 2011

SÅ FIK JEG MIN VÆRTSFAMILIE!!!!

HEJ ALLE !!!

SÅ KOM DAGEN ENDELIG!!! Den dag, som jeg har ventet på i 7 MÅNEDER!!!! DET ER SKET!!
JEG HAR FÅET MIN VÆRTSFAMILIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg er simpelthen sååååå glad! d. 17. august omkring kl. 10.00 blev jeg ringet op af Sonja fra Explorius! Hun havde gode nyheder!!
Jeg havde fået en værtsfamilie og skal til Arrington i Virginia!

Min familie består af:

Far: Stuart, 53 år
Mor: Elizabeth "Betsy", 49 år
Bror: Benjamin, 15 år
Søster: Elizabeth "Kaleigh", 14 år
Bedstemor: Elizabeth "Beth", 75 år
Hunde: To Golden Retriever: Jake og Bob

Skolen hedder Nelson County High School og har fagene og sporten!! SUPER!! Skolen starter d. 24. august, så jeg rejser MEGET snart!!!

JEG ER SÅ GLAD!!

lørdag den 30. juli 2011

Jeg HAVDE en familie!

Hey allesammen!! :)

Ja, så skete der faktisk næsten noget nyt, for jeg havde hørt en fugl synge om, at der var en familie, som rigtig gerne ville have mig (!!!!) - det eneste der kunne stoppe det var skolen.. og hvad gjorde skolen?? STOPPEDE DET HELE!!!!!!!!!!!
Jeg var sååå tæt på men alligevel sååå langt fra!!

Hvis skolen havde sagt ja, så skulle jeg bog i Wake County, Raleigh, North Carolina.. I Wake Couty er der 900.000 indbyggere!
Jeg skulle have boet hos en familie med mor, far, to søstre på 10 og 15 samt 4 skønne hunde!!
Skolen skulle være Leesville Road High School med 2400 elever! Ca. 6 gange min gamle skole!!

Jeg havde virkelig glædet mig såååå meget!! og det var virkelig en super familie, så jeg er rigtig ærgelig over det!
Den eneste udvej kunne være en privat skole,  men det koster altså mange knaster!! Så det kunne vi ikke... Laura, som skulle have været min host mom vil så kigge efter et scholarship, hvor jeg gratis kan komme på en privat - nu må vi se, hvad der sker.. ellers ryger jeg ud i puljen igen!
Laura havde ellers fortalt mig, at hende datter Madeline på 10 år, ville have meldt mig til Irsk dans og at vi skulle ud og cykle en masse ture sammen!!
Laura siger at uanset hvad, så MÅ jeg bare komme og besøge dem, og det vil jeg så forsøge at gøre!! Lige nu er muligheden, at jeg smutter forbi North Carolina og er der en uges tid og derefter smutter hjem til Danmark!!

Det er svært at tro på, at tingene vil ske, men jeg bliver nødt til det!!
Jeg venter stadig spændt på et opkald fra Explorius - og det må godt komme meget, meget snart!!
JEG KAN IKKE VENTE MERE!!

Over and out - Mie

lørdag den 16. juli 2011

1. AUGUST! + en lille dejlig pige, Cajsa!

Ja, så siger kaldenderen d. 16. juli og i følge Exploris' nye vilkår, så får jeg min familie inden 16 dage!! eller det vil så sige inden 11 dage, for jeg kan ikke få det at vide i weekenden :) Så der går nok ikke sååå forfærdelig lang tid igen, og jeg håber så meget, at det snart kommer! Der er lige 3 elever, der er blevet placeret, så det er jo ikke fordi, at der ikke kommer placeringer! En af de elever er min dejlige veninde fra Aarhus, Laura! Hun er simpelthen så skøn en pige - HELD OG LYKKE TIL DIG LAURA!!! <3 

Cajsa og Mig
det har ellers været en SUPER dejlig uge!! Fra tirsdag til onsdag var jeg sammen med 3 helt fantastiske piger; Christine, Nea og Mie - de skal alle til USA med Explorius - just like me! Det var bare såååå hyggeligt!!

Til min fødselsdag tilbage i marts fik jeg en skrivebog af min kusines datter, Cajsa på 5 år - i den bog har hun tegnet sin kat Elvis :) Jeg fik også et billede af hende, hvor der rundt om billedet var 2 hjerter og en streg, som forbandt de små hjerter.. Så sagde lille Cajsa, at det ene hjerte var hendes og det andet var mit.. Snoren forbandt vores hjerter, så vi altid var sammen!!! Nøøøøøøøøøøøøøj, hvor blev jeg dog blød om hjertet, og var så tæt på at fælde en tåre (græd helt klart under huden) Sikke en dejlig pige, hun er!! Det billede skal helt klart pakkes ned i kufferten, når jeg skal afsted! Når, men den skrivebog kunne jeg bruge i USA, og det vil jeg gøre.. Jeg har tyvstartet lidt - jeg tog den i brug i fredag, hvor jeg skrev noget!! Jeg kommer virkelig til at savne alle mine venner og min familie + CHARLEY!!!! Men jeg må indrømme, at dejlige Cajsa er en af dem, som jeg vil savne allermest! Jeg elsker virkelig den pige så forfærdelig højt!! Derfor sætter jeg et billede ind af Cajsa og mig :) 

Men hvad kan jeg sige?? Der er jo ikke særlig meget, fordi jeg stadig mangler min værtsfamilie (SOM KOMMER INDEN FOR 11 DAGE).. Eller jeg skal på ambassaden torsdag d. 21. juli, og jeg må sige, at vi elever er geniale!! To af dem, som jeg snakker SUPER godt med, Amanda og Sine skal også derind den dag! Amanda skal 9.45, jeg 9.55 og Sine 10.05 - så kan det være bedre planlagt?? Det skal nok blive super hyggeligt!! Næste blogindlæg vil nok handle om ambassaden eller VÆRTSFAMILIEN!!! kan ikke vente mere!!

Over and out 
Mie 

søndag den 3. juli 2011

200 elever fra ICES er unplaced!

Hey alle!

Først tusind tak, fordi I læser min blog - det varmer om hjertet og giver mig lysten til at skrive! :D

Kalenderen siger juli, hvilket betyder at om mindre end en måned er de første elever fra Danmark til USA på vej  til deres største eventyr!! Den første afgang med Explorius er nemlig fredag d. 29. juli. Derefter er der afgang hver tirsdag og fredag frem til d. 13. september!

Jeg får snakket rigtig godt med en masse fra Explorius, og jeg har aldrig, aldrig fortrudt, at jeg valgte dem som min organisation! Det er virkelig nogle helt vildt søde mennesker, og vi elever har det rigtig dejligt sammen!! TOP NICE!!

En af dem, jeg snakker mest med, Christine, som skal til Cassville, Wisconsin fortalte mig, at hun havde snakket med en medarbejder fra ICES, hvor han havde fortalt, at nu manglede der stadig at blive placeret 200 elever til USA! Det blev jeg selvfølgelig ikke så glad for, da jeg er en af de 200 elever! :( men jeg prøver at holde humøret højt, for heeeey!! jeg skal jo snart til USA i 10 måneder, og jeg ved, at jeg nok skal få en familie!!

Jeg glæder mig bare så utrolig meget :D

D. 23. juni gik jeg ud af skolen - det er kun lidt over en uge siden - men jeg må indrømme, at jeg savner skønne 9.a så forfærdelig meget allerede!!

Livet er crazy! Det er stadig ikke gået op for mig, at jeg ikke skal se min klasse efter sommerferien, og at jeg selv her mellem 1-2 måneder er på vej til USA!! Som H.C. Andersen sagde: Livet er det dejligste eventyr!

Over and out
Mie

lørdag den 25. juni 2011

Dimission - og en masse tårer!

Så blev det hele officielt!! Jeg er gået ud af folkeskolen og næste stop er USA!!!!
Torsdag d. 23. juni havde jeg dimission på skolen, og det var da bare en super, super skøn dag! Jeg skulle sammen med en veninde holde tale til dimissionen, hvilket jeg havde glædet mig meget til.. Samtidig var jeg super nervøs.. Det skulle være en overraskelse for hverken mig eller min veninde havde fortalt det til nogle.. Det gik super godt, og vi fik at vide bagefter fra alle mulige, at det var da den smukkeste og realistiske tale.. Jeg blev meget glad for folks reaktion, da det havde været et stort arbejde!
Senere på aften, var der så fest sammen med elever, forældre og lærere. Det var rigtig hyggeligt. Senere smuttede vi elever videre til fest - og da det var ved at være ovre brød jeg og de andre totalt sammen! Det er endnu ikke gået op for mig, at jeg ikke skal tilbage til Greve Privatskole efter sommerferien. Min klasse og vores lærere blev enige om, at vi ikke siger farvel men vi ses!!!

Mine resultater ser sådan ud:
DANSK:
Retskrivning: 10
Læsning: 10
Stil: 10
Mundtlig: 12
FYSIK/KEMI: 10 - blev hevet ned fra 12, fordi jeg var nervøs
HISTORIE: 10
ENGELSK: 10 - blev også her hevet ned fra 12 pga. nervøsitet - er meget skuffet over denne eksamen, da både censor og lærer fortalte, at de helst ville give mig 12, for det fortjente jeg!
MATEMATIK:
Færdighed: 10
Problem: 12 (!!!!!!!)
Jeg er SÅ SÅ SÅ stolt af matematik, da jeg ikke har haft så stor selvtillid i matematik, så det var dejligt at blive bekræftet i, at man er god nok, og at det hårde arbejde har båret frugt!
BIOLOGI: 7

Alt i alt så ser det ret fint ud, så det er jo godt nok!

Jeg er 98% sikker på, at jeg havner i Minnesota, da en områderepræsentant, Carol Hines, gør alt for at få mig til Minnesota - hun vil derfor blive min kontaktperson! Carol er noget af det sødeste, jeg har mødt, og jeg er så priviligeret over, at hun vil finde min familie!!

Det er helt uvirkeligt, at jeg snart skal afsted, og jeg glæder mig bare SÅ meget!!
Har været UNPLACED siden 18. februar, hvilket vil sige 128 dage!!! det er LANG tid, og jeg har ikke mere tålmodighed tilbage! :( :(

Mit højeste ønske er at få en familie! Håber mit ønske snart får i opfyldelse!

Over and out
MIE

onsdag den 15. juni 2011

SOMMERFERIE!!!!

Hej alle :)

Så er de sidste eksamener overstået, og jeg har SOMMERFERIE!!!!
Der er dimission på skolen på torsdag, hvilket jeg glæde mig til - det vil helt klart blive en skøn dag :)

Så er der jo heller ikke længe til, at jeg smutter til det store USA !!!! :D :D wiiiiiiiiie - kan ikke vente mere!!

De har ledt efter familie til mig i 4 mdr. nu, hvilket er rigtig lang tid - det er lidt frustrerende..

mit største ønske er, at få den familie meget snart!! det er det eneste..

OVER AND OUT
Mie