Heeeej alle!!
Jeg har nu været i Virginia i en hel måned!! hvad sker der for det? jeg er jo kun lige taget afsted - det er ikke sjovt, at tiden går så hurtigt!!
Jeg har længe villet fortælle noget, men har glemt det i vildfarten hele tiden.. Det er faktisk en ret tragisk historie!
Min skole har en falden engel - Kirstin Ellis
I juni 2011 blev Kirstin dræbt i en trafikulykke, fordi køreren faldt i søvn!!! Hun blev kun 14 år gammel.. Mange der er blevet min venner, var venner med Kirstin, og de er stadig mærket af det.. Næsten alle på skolen går rundt med de der gummiarmbånd, og på dem står der: I love you, Angel <3 Kirstin Dawn Ellis eller 9/25/96-6/7/11 R.I.P Kirstin <3
Kirstin var medlem af vores color guard, så de har nu lavet flag, til ære for Kirstin.. Det er ret underligt at tænke på, og jeg tror, at jeg måske var blevet venner med hende, hvis hun var i live, fordi jeg er blevet venner med hendes venner...
Jeg har haft den sjoveste US History class ever!! ;) Min lærer faldt i søvn, da hun skulle forberede, hvad vi skulle lave, så hun var uforberedt - derfor blev timen min!! jeg snakkede og fortalte om Danmark, og om forskelle, og det var simpelthen sååå sjovt - I skulle helt sikkert have været der!
Så sagde jeg til min lærer, at hvis hun var interesseret, så kunne jeg fortælle noget dansk historie, og så kunne vi må den måde sammenligne det og sætte det i perspektiv. Hun har så bedt mig om, at forberede noget om Kvindens rettigheder! Jeg glæder mig super meget til at fortælle om det :)
Tirsdag havde jeg min allerførste basketball træning!! Det var vildt sjovt, og er helt sikkert noget, jeg skal forsætte med!
Ondag og Torsdag havde jeg POWDERPUFF træning!!! Powderpuff er noget skolerne gør i forbindelse med ! Det er hvor spirit weekpigerne og drengene bytter, så pigerne spiller amerikansk fodbold og drengene er cheerleaders!!! Det er simpelthen SÅÅÅÅÅÅÅ sjovt, og vi Juniors kommer til at feje Seniors af banen! Vi er faktisk pænt gode! VI har ca. 7-8 spil, og jeg er quarterback i alle undtagen 2. I 2 af dem skal jeg løbe, fordi jeg var en af de hurtigste og jeg kan gribe.. Jeg glæder mig SÅ meget til fredag, hvor vi skal spille!!
Hmecoming er i næste uge, og min homecoming dress + sko er i hus! Homecoming = slutning på spirit week!! Sådan ser vores spirit week ud (folk siger den er dårlig):
Mandag: World Day
Tirsdag: Neon Day
Onsdag: Cancer Day
Torsdag: Famous Couple Day - jeg er her lidt anderledes, da jeg laver powerpuff pigerne med 2 af mine veninder :)
Fredag: Green and Gold Day (skolens farver)
Det skal nok blive sjovt, og nyt, og anderledes! hahah
I fredags tog jeg dansk lakrids med til min skønne US History class, nogen opfattede det som chokolade???? De smagte det og sikke et ansigt, de fik!! det var såååå sjvot - eller ikke for dem men for mig!! hahahahaha
I dag er det lørdag, og jeg skal nok være sammen med en veninde!
Jeg har det super fantastisk, og nyder hvert eneste sekund!
OVER AND OUT
MIE
Bloggen vil primært handle om mit liv før, under og efter mit år i USA som udvekslingsstudent! Jeg er simpelthen SÅ glad for, at I læser min blog - det varmer virkelig om hjertet! This blog is about my life before, while and after my year in USA as an exchange student! I'm simply so happy that you read my blog - it means a lot to me and it warms my heart! Love and hugs Mie
lørdag den 24. september 2011
lørdag den 17. september 2011
Tiden flyver afsted!!
Hej alle ;)
Så er det vidst tid til et blogindlæg! Jeg har lige fundet ud af, at det er 11 dage siden, jeg opdateret, og jeg føler at jeg opdaterede det for 4-5 dage siden!!
Tiden flyver afsted, og det er ikke til at forstå!! På torsdag har jeg været i USA i en hel måned - det føles kun som 2 uger!! Det er så underligt, og så irriterende, at det går så stærkt! Jeg har det super godt, og jeg nyder hvert eneste sekund, jeg har, for jeg ved, at det er sekunder, som aldrig vil komme tilbage igen!!
Skolen går bedre! Jeg er blevet mere sikker i fagene, også fordi jeg har det skønt med mine klasser!
Min skole er generelt på et højere niveau end andre high schools i USA, fordi det er en governors school - derfor er det sværere, flere lektier, og sværere at få topkarakterer.. f.eks. man har en lille prøve med 10 spørgsmål, og man har en fejl! I Danmark ville det være et A, for det er jo kun en fejl.. På min Nelson er det et B, fordi 9 ud af 10 svarer til 90 %, og man skal have 93 % for at få A !!!
Mine karakterer bliver opdateret hele tiden, og sidst jeg kigget, så det sådan ud:
Ecology - B, 89 %
Photography - A, 98 %
English Humanities - A, 96 %
US History Humanities - C, 81 %
Som I kan se, så kæmper jeg stadig en del med US History - det er altså meget svært, i sær på en governors school!! argh!!
Så er der snart spirit week og homecoming!!! JEG GLÆDER MIG SÅ MEGET!!! jeg skal ud og shoppe dress for homecoming i morgen med Kaleigh :) I spirit week er der noget, som hedder Powderpuff! Det er hvor pigerne spiller amerikansk fodbold og drengene er cheerleaders - altså vi bytter roller end normalt! Jeg har meldt mig til juniors powderpuff, og skal derfor spille amerikansk fodbold foran hele skolen!! Det skal nok blvie SUPER sjovt, og jeg glæder mig meget!!
Så har jeg prøvet at få mit second semester skema ændret, da jeg ikke følte, at mit første valg var det rigtige.. Før var det:
Drama - Mrs. Driver
Algabra 2 - Mrs. Churmann
Sports Medicine - Mr. Cook
World History 2 - Mr. Parsley
og jeg vil gerne have det ændret til:
Drama - Mrs. Driver
French 2 - kender ikke læreren
World History 2 - Mrs. Knight
Chemistry - Mrs. Castillo
jeg håber SÅ meget, at det kan ændre sig - det ville bare være så godt!! :)
Jeg håber ellers, at det går rigtig godt hjemme i Danmark!! Og nu er det jo kommet ny government!! Endelig skete det!! RØD BLOK!! <3 <3 <3 Jeg fortalte det til i US History, og de var alle sammen glade og overrasket over, at vi nu har en kvindelig statsminister!!
OVER AND OUT
Mie
Så er det vidst tid til et blogindlæg! Jeg har lige fundet ud af, at det er 11 dage siden, jeg opdateret, og jeg føler at jeg opdaterede det for 4-5 dage siden!!
Tiden flyver afsted, og det er ikke til at forstå!! På torsdag har jeg været i USA i en hel måned - det føles kun som 2 uger!! Det er så underligt, og så irriterende, at det går så stærkt! Jeg har det super godt, og jeg nyder hvert eneste sekund, jeg har, for jeg ved, at det er sekunder, som aldrig vil komme tilbage igen!!
Skolen går bedre! Jeg er blevet mere sikker i fagene, også fordi jeg har det skønt med mine klasser!
Min skole er generelt på et højere niveau end andre high schools i USA, fordi det er en governors school - derfor er det sværere, flere lektier, og sværere at få topkarakterer.. f.eks. man har en lille prøve med 10 spørgsmål, og man har en fejl! I Danmark ville det være et A, for det er jo kun en fejl.. På min Nelson er det et B, fordi 9 ud af 10 svarer til 90 %, og man skal have 93 % for at få A !!!
Mine karakterer bliver opdateret hele tiden, og sidst jeg kigget, så det sådan ud:
Ecology - B, 89 %
Photography - A, 98 %
English Humanities - A, 96 %
US History Humanities - C, 81 %
Som I kan se, så kæmper jeg stadig en del med US History - det er altså meget svært, i sær på en governors school!! argh!!
Så er der snart spirit week og homecoming!!! JEG GLÆDER MIG SÅ MEGET!!! jeg skal ud og shoppe dress for homecoming i morgen med Kaleigh :) I spirit week er der noget, som hedder Powderpuff! Det er hvor pigerne spiller amerikansk fodbold og drengene er cheerleaders - altså vi bytter roller end normalt! Jeg har meldt mig til juniors powderpuff, og skal derfor spille amerikansk fodbold foran hele skolen!! Det skal nok blvie SUPER sjovt, og jeg glæder mig meget!!
Så har jeg prøvet at få mit second semester skema ændret, da jeg ikke følte, at mit første valg var det rigtige.. Før var det:
Drama - Mrs. Driver
Algabra 2 - Mrs. Churmann
Sports Medicine - Mr. Cook
World History 2 - Mr. Parsley
og jeg vil gerne have det ændret til:
Drama - Mrs. Driver
French 2 - kender ikke læreren
World History 2 - Mrs. Knight
Chemistry - Mrs. Castillo
jeg håber SÅ meget, at det kan ændre sig - det ville bare være så godt!! :)
Jeg håber ellers, at det går rigtig godt hjemme i Danmark!! Og nu er det jo kommet ny government!! Endelig skete det!! RØD BLOK!! <3 <3 <3 Jeg fortalte det til i US History, og de var alle sammen glade og overrasket over, at vi nu har en kvindelig statsminister!!
OVER AND OUT
Mie
tirsdag den 6. september 2011
Så meget nyt, så meget nyt!
Så har jeg været i Virginia i 2 uger, og tiden er fløjet afsted!!! Det går jo alt, alt for hurtigt det her! ARGH!!!!!
De første 3 dage i skole var forfærdelig, forvirrende og meget anderledes!! Jeg havde egentlig ikke lyst til at tage i skole de første 2-3 dage, fordi jeg havde the famous culture chok! Det hele var så nyt og anderledes, jeg var den "nye pige", jeg kendte ingen, nye og anderledes fag - endda på et andet sprog end dansk, lærere som nu skal kaldes for Mr. and Mrs. Efternavn i stedet for Fornavn, at skulle gå fra klasse til klasse, ikke spise eller drikke i timen og tage højde for sit tøj pga. dresscode! Det hele var bare så overvældende på en gang, at jeg mest af alt havde lyst til at melde mig syg og blive hjemme.. Det er så ændret nu!! Skolen er super nu!! Jeg har efterhånden tilpasset mig mere og mere, og det er ikke sååå indviklet mere.. Mit engelsk er blevet mere flydende, og det er mere naturligt at snakke og høre det, end det var før OG jeg er tilmed begyndt at glemme danske ord!! ARGH!!! Den her er meget god... Jeg havde test i US History og skulle skrive et essay.. jeg kunne ikke huske det engelske ord, så jeg skrev det på dansk, og sagde til min lærer, at hun kunne google transalate det (hun grinede af det, og det var helt i orden, btw. har en super hisoty lærer!!).. hahah... tror I ikke, at jeg havde skrevet det danske ord forkert, fordi jeg ikke kunne huske det?? Det hele endte dog godt, og min lærer fandt ud af, hvad jeg mente ;)
Maden er.... amerikansk! jeg har dog ikke haft den store appetit, da jeg har haft jetlag - tror det tog mig ca. 9 dage, at komme af med min jetlag!! har været såååååååå træt!!
Altså jeg ved ikke rigtig, hvad der sker, men lige siden jeg kom for 2 uger siden, har vejret været CRAZY!!!! første dag var der jordskælv, så kom hurricane Irene, i søndags var der storm og kraftigt regn, hvilket der har været de seneste to torsdage - i torsdags blev vi tilbageholdt i 15 min. i skolen, fordi skolebusserne ikke kunne køre.. men det er okay, når ens lærer begynder at spille guitar og synge ;) hahah! I går blevet der varslet tornado i Virginia, dog ikke i vores område, men den bevægede sig nær os, og sidst men ikke mindst i vores område kommer der noget, som hedder Flood Flash - jeg er ikke helt med på, hvad det betyder.. men det er meget slemt, og mange tror, at skolen bliver forsinket 2 timer i morgen eller aflyst pga. det!!! Tests og quiz har jeg også masser af! har allerede haft 3 tests (English, Ecology og US History), og så har jeg haft en quiz i US History og quiz nr. 2 er på torsdag!! Ikke lige min stil!!
Jeg har det rigtig, rigtig godt - har ikke hjemve, men savner min familie, mine venner, dansk mad, det danske sprog og CHARLEY <3 <3 <3 <3 <3
Håber, at det kører, der hvor I befinder jer :)
BTW. Hvis I får lyst til at skrive et brev til mig eller noget, så kontakt mig omkring min adresse!! ;)
OVER AND OUT
MIE
De første 3 dage i skole var forfærdelig, forvirrende og meget anderledes!! Jeg havde egentlig ikke lyst til at tage i skole de første 2-3 dage, fordi jeg havde the famous culture chok! Det hele var så nyt og anderledes, jeg var den "nye pige", jeg kendte ingen, nye og anderledes fag - endda på et andet sprog end dansk, lærere som nu skal kaldes for Mr. and Mrs. Efternavn i stedet for Fornavn, at skulle gå fra klasse til klasse, ikke spise eller drikke i timen og tage højde for sit tøj pga. dresscode! Det hele var bare så overvældende på en gang, at jeg mest af alt havde lyst til at melde mig syg og blive hjemme.. Det er så ændret nu!! Skolen er super nu!! Jeg har efterhånden tilpasset mig mere og mere, og det er ikke sååå indviklet mere.. Mit engelsk er blevet mere flydende, og det er mere naturligt at snakke og høre det, end det var før OG jeg er tilmed begyndt at glemme danske ord!! ARGH!!! Den her er meget god... Jeg havde test i US History og skulle skrive et essay.. jeg kunne ikke huske det engelske ord, så jeg skrev det på dansk, og sagde til min lærer, at hun kunne google transalate det (hun grinede af det, og det var helt i orden, btw. har en super hisoty lærer!!).. hahah... tror I ikke, at jeg havde skrevet det danske ord forkert, fordi jeg ikke kunne huske det?? Det hele endte dog godt, og min lærer fandt ud af, hvad jeg mente ;)
Maden er.... amerikansk! jeg har dog ikke haft den store appetit, da jeg har haft jetlag - tror det tog mig ca. 9 dage, at komme af med min jetlag!! har været såååååååå træt!!
Altså jeg ved ikke rigtig, hvad der sker, men lige siden jeg kom for 2 uger siden, har vejret været CRAZY!!!! første dag var der jordskælv, så kom hurricane Irene, i søndags var der storm og kraftigt regn, hvilket der har været de seneste to torsdage - i torsdags blev vi tilbageholdt i 15 min. i skolen, fordi skolebusserne ikke kunne køre.. men det er okay, når ens lærer begynder at spille guitar og synge ;) hahah! I går blevet der varslet tornado i Virginia, dog ikke i vores område, men den bevægede sig nær os, og sidst men ikke mindst i vores område kommer der noget, som hedder Flood Flash - jeg er ikke helt med på, hvad det betyder.. men det er meget slemt, og mange tror, at skolen bliver forsinket 2 timer i morgen eller aflyst pga. det!!! Tests og quiz har jeg også masser af! har allerede haft 3 tests (English, Ecology og US History), og så har jeg haft en quiz i US History og quiz nr. 2 er på torsdag!! Ikke lige min stil!!
Jeg har det rigtig, rigtig godt - har ikke hjemve, men savner min familie, mine venner, dansk mad, det danske sprog og CHARLEY <3 <3 <3 <3 <3
Håber, at det kører, der hvor I befinder jer :)
BTW. Hvis I får lyst til at skrive et brev til mig eller noget, så kontakt mig omkring min adresse!! ;)
OVER AND OUT
MIE
lørdag den 27. august 2011
De første par dage...
Nu er det blevet lørdag og kl. er ca. 12.00 om formiddagen og jeg sidder i Virginia!
Min rejste begyndte natten mellem søndag og lørdag, hvor jeg stod op kl. 3.30, for at være i Kastrup Lufthavn omkring kl. 4.20.. Det var svært at sige farvel i lufthavnen til mor, far og farmor! Det var en kæmpe rejse jeg skulle ud på med hele 3 mellemlandinger og en rejsetid på ca. 22 timer! København-Stockholm-Newark-Charlotte, NC-Lynchburg, VA
jeg var rigtig heldig for ingen af mine 4 første fly var forsinket overhovedet, så dem nåede jeg nemt!! Så nåede jeg til Charlotte, hvor jeg skulle flyve 19.22 (USA tid) - men sådan gik det ikke til.. Jeg så op på gaten, og der stod ikke længere Lynchburg! Flyet var forsinket og ville først flyve kl. 22.00.. det blev så rykket til kl. 22.20.. efter ca. timers ventetid kom jeg afsted med det mindste fy overhovedet!!! Der i Lynchburg op af rulletrapperne så jeg min søde værtsfamilie + min områderepræsentant, som stod med et fint skilt "Welcome Home Mie".. Det er en helt speciel følelse, når man ser sin værtsfamillie for allerførste gang! De er simpelthen såå søde, og jeg er rigtig glad for dem!
Tirsdag skulle jeg over min skole, for at lave mit skema, da det lige pludselig begyndte at ryste og larme under os!! Det viste sig at være et JORDSKÆLV! På min allerførste dag!! Når, men sådan ser mit skema ud:
1. semester:
Ecology
Photography
English
US history
2. semester
Drama
Algabra 2 (ændrer jeg måske til fransk)
Sports Medicin
World hisoty
Den første skoledag var MEGET forvirrende med et helt nyt system og andre regler.. På min skole er der dresscode, men det er ikke så slemt og alle skider på den - hahaha..
Der er åbenbart rigtig mange på skolen, som har fundet ud af, at jeg har spillet golf og skal spille soccer - jeg ved ikke helt hvordan! hahaah....
Men jeg har det rigtig godt, og jeg er ved at vænne mig til tiden!! Jeg håber, at I har det godt!!
(billeder kommer snart)
Over and out
Mie
Min rejste begyndte natten mellem søndag og lørdag, hvor jeg stod op kl. 3.30, for at være i Kastrup Lufthavn omkring kl. 4.20.. Det var svært at sige farvel i lufthavnen til mor, far og farmor! Det var en kæmpe rejse jeg skulle ud på med hele 3 mellemlandinger og en rejsetid på ca. 22 timer! København-Stockholm-Newark-Charlotte, NC-Lynchburg, VA
jeg var rigtig heldig for ingen af mine 4 første fly var forsinket overhovedet, så dem nåede jeg nemt!! Så nåede jeg til Charlotte, hvor jeg skulle flyve 19.22 (USA tid) - men sådan gik det ikke til.. Jeg så op på gaten, og der stod ikke længere Lynchburg! Flyet var forsinket og ville først flyve kl. 22.00.. det blev så rykket til kl. 22.20.. efter ca. timers ventetid kom jeg afsted med det mindste fy overhovedet!!! Der i Lynchburg op af rulletrapperne så jeg min søde værtsfamilie + min områderepræsentant, som stod med et fint skilt "Welcome Home Mie".. Det er en helt speciel følelse, når man ser sin værtsfamillie for allerførste gang! De er simpelthen såå søde, og jeg er rigtig glad for dem!
Tirsdag skulle jeg over min skole, for at lave mit skema, da det lige pludselig begyndte at ryste og larme under os!! Det viste sig at være et JORDSKÆLV! På min allerførste dag!! Når, men sådan ser mit skema ud:
1. semester:
Ecology
Photography
English
US history
2. semester
Drama
Algabra 2 (ændrer jeg måske til fransk)
Sports Medicin
World hisoty
Den første skoledag var MEGET forvirrende med et helt nyt system og andre regler.. På min skole er der dresscode, men det er ikke så slemt og alle skider på den - hahaha..
Der er åbenbart rigtig mange på skolen, som har fundet ud af, at jeg har spillet golf og skal spille soccer - jeg ved ikke helt hvordan! hahaah....
Men jeg har det rigtig godt, og jeg er ved at vænne mig til tiden!! Jeg håber, at I har det godt!!
(billeder kommer snart)
Over and out
Mie
onsdag den 17. august 2011
SÅ FIK JEG MIN VÆRTSFAMILIE!!!!
HEJ ALLE !!!
SÅ KOM DAGEN ENDELIG!!! Den dag, som jeg har ventet på i 7 MÅNEDER!!!! DET ER SKET!!
JEG HAR FÅET MIN VÆRTSFAMILIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg er simpelthen sååååå glad! d. 17. august omkring kl. 10.00 blev jeg ringet op af Sonja fra Explorius! Hun havde gode nyheder!!
Jeg havde fået en værtsfamilie og skal til Arrington i Virginia!
Min familie består af:
Far: Stuart, 53 år
Mor: Elizabeth "Betsy", 49 år
Bror: Benjamin, 15 år
Søster: Elizabeth "Kaleigh", 14 år
Bedstemor: Elizabeth "Beth", 75 år
Hunde: To Golden Retriever: Jake og Bob
Skolen hedder Nelson County High School og har fagene og sporten!! SUPER!! Skolen starter d. 24. august, så jeg rejser MEGET snart!!!
JEG ER SÅ GLAD!!
SÅ KOM DAGEN ENDELIG!!! Den dag, som jeg har ventet på i 7 MÅNEDER!!!! DET ER SKET!!
JEG HAR FÅET MIN VÆRTSFAMILIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg er simpelthen sååååå glad! d. 17. august omkring kl. 10.00 blev jeg ringet op af Sonja fra Explorius! Hun havde gode nyheder!!
Jeg havde fået en værtsfamilie og skal til Arrington i Virginia!
Min familie består af:
Far: Stuart, 53 år
Mor: Elizabeth "Betsy", 49 år
Bror: Benjamin, 15 år
Søster: Elizabeth "Kaleigh", 14 år
Bedstemor: Elizabeth "Beth", 75 år
Hunde: To Golden Retriever: Jake og Bob
Skolen hedder Nelson County High School og har fagene og sporten!! SUPER!! Skolen starter d. 24. august, så jeg rejser MEGET snart!!!
JEG ER SÅ GLAD!!
lørdag den 30. juli 2011
Jeg HAVDE en familie!
Hey allesammen!! :)
Ja, så skete der faktisk næsten noget nyt, for jeg havde hørt en fugl synge om, at der var en familie, som rigtig gerne ville have mig (!!!!) - det eneste der kunne stoppe det var skolen.. og hvad gjorde skolen?? STOPPEDE DET HELE!!!!!!!!!!!
Jeg var sååå tæt på men alligevel sååå langt fra!!
Hvis skolen havde sagt ja, så skulle jeg bog i Wake County, Raleigh, North Carolina.. I Wake Couty er der 900.000 indbyggere!
Jeg skulle have boet hos en familie med mor, far, to søstre på 10 og 15 samt 4 skønne hunde!!
Skolen skulle være Leesville Road High School med 2400 elever! Ca. 6 gange min gamle skole!!
Jeg havde virkelig glædet mig såååå meget!! og det var virkelig en super familie, så jeg er rigtig ærgelig over det!
Den eneste udvej kunne være en privat skole, men det koster altså mange knaster!! Så det kunne vi ikke... Laura, som skulle have været min host mom vil så kigge efter et scholarship, hvor jeg gratis kan komme på en privat - nu må vi se, hvad der sker.. ellers ryger jeg ud i puljen igen!
Laura havde ellers fortalt mig, at hende datter Madeline på 10 år, ville have meldt mig til Irsk dans og at vi skulle ud og cykle en masse ture sammen!!
Laura siger at uanset hvad, så MÅ jeg bare komme og besøge dem, og det vil jeg så forsøge at gøre!! Lige nu er muligheden, at jeg smutter forbi North Carolina og er der en uges tid og derefter smutter hjem til Danmark!!
Det er svært at tro på, at tingene vil ske, men jeg bliver nødt til det!!
Jeg venter stadig spændt på et opkald fra Explorius - og det må godt komme meget, meget snart!!
JEG KAN IKKE VENTE MERE!!
Over and out - Mie
Ja, så skete der faktisk næsten noget nyt, for jeg havde hørt en fugl synge om, at der var en familie, som rigtig gerne ville have mig (!!!!) - det eneste der kunne stoppe det var skolen.. og hvad gjorde skolen?? STOPPEDE DET HELE!!!!!!!!!!!
Jeg var sååå tæt på men alligevel sååå langt fra!!
Hvis skolen havde sagt ja, så skulle jeg bog i Wake County, Raleigh, North Carolina.. I Wake Couty er der 900.000 indbyggere!
Jeg skulle have boet hos en familie med mor, far, to søstre på 10 og 15 samt 4 skønne hunde!!
Skolen skulle være Leesville Road High School med 2400 elever! Ca. 6 gange min gamle skole!!
Jeg havde virkelig glædet mig såååå meget!! og det var virkelig en super familie, så jeg er rigtig ærgelig over det!
Den eneste udvej kunne være en privat skole, men det koster altså mange knaster!! Så det kunne vi ikke... Laura, som skulle have været min host mom vil så kigge efter et scholarship, hvor jeg gratis kan komme på en privat - nu må vi se, hvad der sker.. ellers ryger jeg ud i puljen igen!
Laura havde ellers fortalt mig, at hende datter Madeline på 10 år, ville have meldt mig til Irsk dans og at vi skulle ud og cykle en masse ture sammen!!
Laura siger at uanset hvad, så MÅ jeg bare komme og besøge dem, og det vil jeg så forsøge at gøre!! Lige nu er muligheden, at jeg smutter forbi North Carolina og er der en uges tid og derefter smutter hjem til Danmark!!
Det er svært at tro på, at tingene vil ske, men jeg bliver nødt til det!!
Jeg venter stadig spændt på et opkald fra Explorius - og det må godt komme meget, meget snart!!
JEG KAN IKKE VENTE MERE!!
Over and out - Mie
lørdag den 16. juli 2011
1. AUGUST! + en lille dejlig pige, Cajsa!
Ja, så siger kaldenderen d. 16. juli og i følge Exploris' nye vilkår, så får jeg min familie inden 16 dage!! eller det vil så sige inden 11 dage, for jeg kan ikke få det at vide i weekenden :) Så der går nok ikke sååå forfærdelig lang tid igen, og jeg håber så meget, at det snart kommer! Der er lige 3 elever, der er blevet placeret, så det er jo ikke fordi, at der ikke kommer placeringer! En af de elever er min dejlige veninde fra Aarhus, Laura! Hun er simpelthen så skøn en pige - HELD OG LYKKE TIL DIG LAURA!!! <3
![]() |
| Cajsa og Mig |
det har ellers været en SUPER dejlig uge!! Fra tirsdag til onsdag var jeg sammen med 3 helt fantastiske piger; Christine, Nea og Mie - de skal alle til USA med Explorius - just like me! Det var bare såååå hyggeligt!!
Til min fødselsdag tilbage i marts fik jeg en skrivebog af min kusines datter, Cajsa på 5 år - i den bog har hun tegnet sin kat Elvis :) Jeg fik også et billede af hende, hvor der rundt om billedet var 2 hjerter og en streg, som forbandt de små hjerter.. Så sagde lille Cajsa, at det ene hjerte var hendes og det andet var mit.. Snoren forbandt vores hjerter, så vi altid var sammen!!! Nøøøøøøøøøøøøøj, hvor blev jeg dog blød om hjertet, og var så tæt på at fælde en tåre (græd helt klart under huden) Sikke en dejlig pige, hun er!! Det billede skal helt klart pakkes ned i kufferten, når jeg skal afsted! Når, men den skrivebog kunne jeg bruge i USA, og det vil jeg gøre.. Jeg har tyvstartet lidt - jeg tog den i brug i fredag, hvor jeg skrev noget!! Jeg kommer virkelig til at savne alle mine venner og min familie + CHARLEY!!!! Men jeg må indrømme, at dejlige Cajsa er en af dem, som jeg vil savne allermest! Jeg elsker virkelig den pige så forfærdelig højt!! Derfor sætter jeg et billede ind af Cajsa og mig :)
Til min fødselsdag tilbage i marts fik jeg en skrivebog af min kusines datter, Cajsa på 5 år - i den bog har hun tegnet sin kat Elvis :) Jeg fik også et billede af hende, hvor der rundt om billedet var 2 hjerter og en streg, som forbandt de små hjerter.. Så sagde lille Cajsa, at det ene hjerte var hendes og det andet var mit.. Snoren forbandt vores hjerter, så vi altid var sammen!!! Nøøøøøøøøøøøøøj, hvor blev jeg dog blød om hjertet, og var så tæt på at fælde en tåre (græd helt klart under huden) Sikke en dejlig pige, hun er!! Det billede skal helt klart pakkes ned i kufferten, når jeg skal afsted! Når, men den skrivebog kunne jeg bruge i USA, og det vil jeg gøre.. Jeg har tyvstartet lidt - jeg tog den i brug i fredag, hvor jeg skrev noget!! Jeg kommer virkelig til at savne alle mine venner og min familie + CHARLEY!!!! Men jeg må indrømme, at dejlige Cajsa er en af dem, som jeg vil savne allermest! Jeg elsker virkelig den pige så forfærdelig højt!! Derfor sætter jeg et billede ind af Cajsa og mig :)
Men hvad kan jeg sige?? Der er jo ikke særlig meget, fordi jeg stadig mangler min værtsfamilie (SOM KOMMER INDEN FOR 11 DAGE).. Eller jeg skal på ambassaden torsdag d. 21. juli, og jeg må sige, at vi elever er geniale!! To af dem, som jeg snakker SUPER godt med, Amanda og Sine skal også derind den dag! Amanda skal 9.45, jeg 9.55 og Sine 10.05 - så kan det være bedre planlagt?? Det skal nok blive super hyggeligt!! Næste blogindlæg vil nok handle om ambassaden eller VÆRTSFAMILIEN!!! kan ikke vente mere!!
Over and out
Mie
Abonner på:
Opslag (Atom)
