torsdag den 8. december 2011

SÅ ER DET DA DECEMBER!

hey alle,

så er det da vidst tid til et indlæg, for det er da ved at være er stykke tid siden, at jeg opdaterede.. UPS!

Så er det December, og det er ved at være JUL, og de første tegn på hjemve er ved at melde sig.. Det er ikke fordi, at jeg ikke vil være her, for jeg elsker at være herovre, men det er altså noget hårdt at tænke på, at man ikke skal tilbringe julen med sin familie (eller det er jo ikke sandt, for jeg har jo 2 familier nu, men I ved, hvad jeg mener). Folk på facebook, snakker tit om, hvor tæt julen er, juleshopping med vennerne + familien, julebag og ikke mindst JULEKALENDER i TV'et! jeg savner at se julekalender hver dag! Folk man bare er vant til at tilbringe sin jul med er der bare ikke mere... Det er ret svært og underligt at forholde sig til.. Det der også er svært at tænke på er, at det er snart ved at være 4 mdr. siden, jeg forlod Danmark!! Altså mit ophold er nu snart ved at være 40%, og jeg har 60% tilbage, det er ikke sjovt!! jeg kan slet slet slet ikke forstille mig at forlade Nelson County - jeg vil savne folk alt alt for meget!!
December betyder normalt også slutrunder i håndbold, og i øjeblikket er der VM for kvinderne i Brasilien!! hvem skulle tro, at jeg som den eneste ikke har en styr skid på, hvad der foregår i den slutrunde!! Jeg har ikke set nogle kampe, eller hørt noget om det overhovedet!! Det havde jeg aldrig troet skulle se!! Heldigvis har jeg nogle søde mennesker omkring mig i Danmark, som sender mig opdateringer på facebook!! TUSIND TAK!! Hvis Danmark går hen og spiller de sjove kampe, så bliver jeg altså nødt til at have skypedates så jeg kan se kampen! End of story!

I lørdags var vi ude for at fælde juletræ! det var meget hyggeligt, og noget, som jeg ikke er vant til hjemme i Danmark.. Da vi har en travl hverdag hjemme hos mig, har vi ikke rigtig tid til at gå ud og fælde vores juletræ, vi køber det sædvanligt bare i Bilka eller sådan noget, og vi får det først sent.. Her fik vi det altså d. 3. december, hvor det kom op d. 3 december - hele 22 dage før jul!! Det er rigtig hyggeligt, at have det, så det er jo fint nok.. Herovre går man bare meget op i, at det er en del af julepyntning.. Noget nyt er også at min familie bruger en engel i toppen af træet i stedet for en stjerne som vi bruger i Danmark.. Det er ikke noget, som hedder adventskrans eller adventsgaver - endnu en forskellighed..

I dag er det d. 8. december, og derfor kun en uge til juleferie!!!! og efter juleferien er der altså kun 3 uger tilbage af 1 semester!! ARGH!!! det er gået alt for hurtigt!! jeg vil gerne have at 1. semester slutter, så jeg kan komme ud af Photography, da jeg slet ikke kan samarbejde med min lærer!! Hun er da noget af det mest mærkeligste der findes!! Der er INGEN der kan lide hende overhovedet!!! Jeg vil ikke have, at 1. semester slutter, da det betyder, at jeg ikke skal have HUMANITIES mere, og jeg elsker virkelig den klasse så fantastisk meget!! Der er bare de bedste mennesker i den klasse, og jeg vil savne den klasse ekstremt meget!! Apropos semester, så er det jo naturligt at 2. semester starter efter slutningen af 1. semester, og jeg har fået ændret mit 2. semester helt!
først så det sådan ud:

Intro to Drama - Mrs. Driver
Algebra 2 - Mrs. Churchmann
Sports Medicine - Mr. Coots
World History II - Mr. Parsley

Det er nu ændret, og ser nu sådan her ud:

Intro to Drama - Mrs. Driver
Advanced PE - Mrs. Crawford
World History II - BRVGS, Honors - Mrs.  Knight
Algebra 2 - Mrs. Churchmann!

Det er et rigtig godt skema, og jeg er sikker på, at det bliver alle tiders..
Jeg har så fundet ud af, at når soccer sæsonen starter vil jeg få 3.5 times motion hver dag, 5 gange om ugen!! 3.5 TIME OM DAGEN!!! Det glæder jeg mig til!

I går blev jeg noget stolt, da jeg sad og læste avisen, for mit navn var i den!! Mit navn kom i avisen, fordi jeg fik Nelson County High School's honors roll, altså hvis du har A eller A/B kun !!! der blev jeg lidt meget stolt over mig selv :) hehe..

Så er prøverne til dette års musical, ANYTHING GOES, ved at starte!! vi havde først prøve i dag, hvor vi læste stykket igennem.. Jeg har ikke nogen rolle, men er ensemble, så det vil sige at jeg synger og danser.. men hvad fanden.. at få lov til at synge, danske og fjolle rundt er der jo ikke noget i vejen med!!

I dag har været en af de sjovere dage, da jeg og en af mine veninder dekorerede Mrs.Knight's klasse med STICKY NOTES!! Vi havde skrevet ned alle mulige ting, som hun har gjort og sagt, og så ahr vi dækket hendes klasse til med det.. f.eks. var en af dem: Mrs. Knight: "My feet were wet this morning, and I have no idea why!?" (Mrs. Knight then realized that her boots were unzipped) eller Mrs. Knight: "Don't say bull crap!!! That is bull crap!!"

Folk siger, at mit engelsk er blevet forbedret rigtig, rigtig meget siden, jeg kom, og jeg har absolut ingen idé om hvordan, for jeg kan ikke mærke noget.. Jeg er tværtimod urolig for, at jeg ikke har udviklet mig overhovedet.. men folk siger, at jeg er meget mere sikker og flydende, når jeg snakker.. De sagde at før i tiden, tænkte jeg over det, og der gik længere tid inden jeg startede på en sætning, hvor jeg nu bare snakker løs..

jeg har modtaget 2 julekort, og det er jeg så evig taknemmelig for.. Det varmer utrolig meget med en hilsen fra Danmark!
Tror at jeg må til at smutte nu.. Kl. er ved at være 10pm, og jeg er simpelthen så træt og udmattet, og jeg har ingen anelse om hvordan!!
jeg håber, at det kører hjemme i Danmark, som det kører herovre i USA!!
GODNAT!!!

Over and out
MIE

Ingen kommentarer:

Send en kommentar