lørdag den 14. januar 2012

Jul og nytår!

Hey alle,

ja, det er faktisk lidt pinlige at sidde her d. 14. januar 2012, og skrive et indlæg om sin jul og nytår, men hvad pokker - bedre sent end aldrig, right?
Men min juleferie begyndte d. 16. december, hvor vi blev hevet ud af skolen før tid, for at smutte til Williamsburg i Virginia! Williamsburg er en MEGET historisk by, hvor nogle af de helt store navne indenfor US History har gået rundt! Vi var også i Jamestown, som er USA's allerførste coloni, som blev opdaget i 1607! Jamestown er simpelthen begyndelsen på USA - Ja, jeg har lært en masse i US History!!
Der var vi fredag, lørdag, søndag, og mandag tog vi hjem, hvor vi lige tog et smut til Richmond (hovedstaden i Virginia) og fik shoppet de sidste julegaver!
I juleferie fik vi også stået en helt masse på ski, selvom der ikke er sne.. Da min værtsfar arbejder for Wintergreen Resort, som er der hvor vi står på ski, så har vi fået et gratis sæsonpas og gratid udlejning, så det er bare SÅ fantastisk skønt, og jeg nyder virkelig at stå på ski, selvom forholdene ikke er så gode.... endnu.. Vi trænger virkelig til at få noget sne!!
en af de dage, hvor vi stod på ski endte ikke så godt.. Tag din hånd, og sæt den på kanten af din næse, og før din finger ned til starten af din overlæbe i mundvigen! Kaleigh, min søster, kom i en snowboarding ulykke og flækkede det område totalt! der var næsten hul - få mm. afgjorde det, så hun måtte på hospitalet og fik syet 12 sting! 7 udvendige og 5 indvendige! Hun havde det ikke sjovt! Som den søde søster jeg er, så vaskede jeg hendes hår og børstede hendes tænder og hjalp hende så meget som muligt - hun var hjælpeløs, fordi hun skulle passe meget på.
D. 24. december var ikke som alle de andre, jeg har oplevet.. Det var anderledes, mærkeligt! Jeg skypede med mine forældre juleaften, hvor jeg var med til at gå rundt om juletræet og synge sange, samt jeg var der, da de åbnede julegaver! Det var meget, meget underligt ikke at være sammen med min familie, og være i Danmark som jeg plejer!
Om aftenen d. 24. december tog vi i kirke.
D. 25. december blev jeg vækket af Kaleigh, som kom løbende ind på mit værelse mens hun råbte: "DET ER JUL!!! JULEMANDEN HAR VÆRET HER!!! VÅGN OP MIE!!!!"
og jeg var bare sååå træt, og ville bare helst være i min seng og sove videre...
Vores sokker var FYLDTE og juletræet var druknet i gaver!! Jeg fik virkelig mange, gode, fine ting, som jeg ikke vil liste ligenu, for der  er MANGE skønne ting!!
Mellem jul og nytår lavede vi egentlig ikke rigtig noget end at slappe MAX af.. Eller jeg fik faktisk løbet 10 gange rundt om skolens atletikbane, så jeg vil lige løbet 4 km., og klarede det faktisk super godt,da det var første gang i 4 mdr., at jeg løb!! whoop whoop :)
Nytårsaften var meget anderledes også! Vi havde huset fyldt med sjove, varme mennesker, og det var en rigtig god aften! Kl. 18.00 dansk tid, skypede jeg med mine forældre, så jeg kunne høre dronningens nytårstale - den kan man jo ikke gå glip af som dansker :)
Så igen kl. 6pm min tid, hoppede jeg ind i det nye år med mor og far, da kl. jo var 12am i Danmark! Så vi hoppede ind, drak champagne, spise kransekage, så fyrværkeri fra vejen og sang nationalsangen og Vær Velkommen Herrens År! Og det allerbedste ved den aften, er der slet, slet ingen tvivl om! Jeg bad min far om at ringe til min farmor, så jeg kunne sige godt nytår! da min farmor tager telefonen råber jeg bare GODT NYTÅR FARMOR!!! Hun blev simpelthen så glad og overrasket og sagde: MIE! Mie, er det dig!?! Det var simpelthen det allerbedste ved nytårsaften! <3 jeg elsker og savner dig så meget, farmor! Da kl. så endelig blev 12am hos mig i Virginia fik jeg min værtsfamilie til at springe ind i 2012 - noget de ikke har gjort før, mens vi så live optagelser fra New York City!
Allerede d. 2. august var det tilbage til skolen igen med kun få uger tilbage af første semester!

Selvom, at det var rigtig sjovt og spændende at prøve noget nyt og anderledes, så må jeg indrømme, at den danske jul er nu den allerbedste! Der er bare noget helt specielt med julekalender, ris a la mande, risengrød, flæskesteg og and, dansen om juletræet, pebbernødder, klejner, osv.!
Vores juletræ, som er blevet angrebet af gaver! 

Julehjertet på juletræet <3

Dannebrog på juletræet <3

Jamestown - GREVE, DANMARK!!!!

Williamsbourg - Gotta love my siblings 

Williamsburg - foran palæet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar