tirsdag den 6. september 2011

Så meget nyt, så meget nyt!

Så har jeg været i Virginia i 2 uger, og tiden er fløjet afsted!!! Det går jo alt, alt for hurtigt det her! ARGH!!!!!
De første 3 dage i skole var forfærdelig, forvirrende og meget anderledes!! Jeg havde egentlig ikke lyst til at tage i skole de første 2-3 dage, fordi jeg havde the famous culture chok!  Det hele var så nyt og anderledes, jeg var den "nye pige", jeg kendte ingen, nye og anderledes fag - endda på et andet sprog end dansk, lærere som nu skal kaldes for Mr. and Mrs. Efternavn i stedet for Fornavn, at skulle gå fra klasse til klasse, ikke spise eller drikke i timen og tage højde for sit tøj pga. dresscode! Det hele var bare så overvældende på en gang, at  jeg mest af alt havde lyst til at melde mig syg og blive hjemme.. Det er så ændret nu!! Skolen er super nu!! Jeg har efterhånden tilpasset mig mere og mere, og det er ikke sååå indviklet mere.. Mit engelsk er blevet mere flydende, og det er mere naturligt at snakke og høre det, end det var før OG jeg er tilmed begyndt at glemme danske ord!! ARGH!!! Den her er meget god... Jeg havde test i US History og skulle skrive et essay.. jeg kunne ikke huske det engelske ord, så jeg skrev det på dansk, og sagde til min lærer, at hun kunne google transalate det (hun grinede af det, og det var helt i orden, btw. har en super hisoty lærer!!).. hahah... tror I ikke, at jeg havde skrevet det danske ord forkert, fordi jeg ikke kunne huske det?? Det hele endte dog godt, og min lærer fandt ud af, hvad jeg mente ;)
Maden er.... amerikansk! jeg har dog ikke haft den store appetit, da jeg har haft jetlag - tror det tog mig ca. 9 dage, at komme af med min jetlag!! har været såååååååå træt!!
Altså jeg ved ikke rigtig, hvad der sker, men lige siden jeg kom for 2 uger siden, har vejret været CRAZY!!!! første dag var der jordskælv, så kom hurricane Irene, i søndags var der storm og kraftigt regn, hvilket der har været de seneste to torsdage - i torsdags blev vi tilbageholdt i 15 min. i skolen, fordi skolebusserne ikke kunne køre.. men det er okay, når ens lærer begynder at spille guitar og synge ;) hahah! I går blevet der varslet tornado i Virginia, dog ikke i vores område, men den bevægede sig nær os, og sidst men ikke mindst i vores område kommer der noget, som hedder Flood Flash - jeg er ikke helt med på, hvad det betyder.. men det er meget slemt, og mange tror, at skolen bliver forsinket 2 timer i morgen eller aflyst pga. det!!! Tests og quiz har jeg også masser af! har allerede haft 3 tests (English, Ecology og US History), og så har jeg haft en quiz i US History og quiz nr. 2 er på torsdag!! Ikke lige min stil!!

Jeg har det rigtig, rigtig godt - har ikke hjemve, men savner min familie, mine venner, dansk mad, det danske sprog og CHARLEY <3 <3 <3 <3 <3
Håber, at det kører, der hvor I befinder jer :)

BTW. Hvis I får lyst til at skrive et brev til mig eller noget, så kontakt mig omkring min adresse!! ;)

OVER AND OUT
MIE

Ingen kommentarer:

Send en kommentar